Reaching Out

Höll ett föredrag på svenskan idag, eftersom det är en muntlig del i NP - Svenska B
Temat är Värderingar och jag valde att prata om "Djurens rätt och människans värde", som rubriken hette. Jag ville förmedla individers lika rättigheter, djur som människor.
 
Jag var inte så förberedd eftersom jag fick veta mitt redovisningsdatum först i måndags, då jag inte ens hade ett manus (jag var bortrest lektionen som alla andra fick veta, borde tagit reda på detta själv), men jag körde ändå och kände väl under minutrarnas gång att det gick sådär.
 
Men responsen jag fick - jag har nog aldrig känt mig stoltare! Mitt föredrag var bra, och jag nådde fram till mina klasskompisar. Isabell blev till och med tårögd, ville bara krama henne! Jag vågar faktiskt tro att jag inspirerade några.
Min lärare gick igenom kriterierna med mig efteråt, som hon gör med alla, och hon gav mig MVG på den muntliga delen (vi har inte haft den skriftliga ännu), men jag blev gladare över att hon verkade gilla vad jag hade stått och sagt framför klassen.
 
Ja, you guys, jag ville bara skriva att jag är jättenöjd med min prestation och resultatet! Har varit lite bland molnen hela dagen efter responsen.
Allmänt | |
Upp