Alter Ego

Det var en kall dag i början av året och jag cyklade min väg hem från skolan. Kylan bet vartän den kom åt, så när jag var 5 minuter hemmifrån märkte jag hur mitt ansikte dragit ihop sig. Jag cyklade med ansikte som en hollywood fru, plutade ank-läppar typ, occh ansiktsuttrycket hade typ frysit fast.
 
När jag kom hem såg jag mig i spegeln och tänkte att det var naturens eget sätt att plastikoperera mig temporärt och jag började prata med min spegelbild med en dryg röst. Jag kritiserade miljömedvetna och hävdade att miljöproblemen bara är påhitt för att skrämmas och lura folk att välja dyra, tex ekologiska, varor. "Och vem fan vill handla på second hand?", fortsatte hon. Ja, nu var det inte jag längre som talade, utan divan och snobben Carina. Hemsk människa kan jag tycka. Men hon var ändå rätt rolig, eftersom hon var så jävla blåst. Jag avskyr henne.
 
 
Allmänt | |
Upp